A day at the beach - Reisverslag uit Salacgrīva, Letland van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu A day at the beach - Reisverslag uit Salacgrīva, Letland van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu

A day at the beach

Door: Brigitta

Blijf op de hoogte en volg Brigitta

11 Augustus 2024 | Letland, Salacgrīva

Er was regen voorspeld voor de nacht, code oranje zelfs voor heftige regen, onweer en wind. Nou dat klopte. Potverdorie zeg. Rond 3.00 uur allemaal wakker. Voor het eerst in onze 7 jarige daktent ervaring zelfs de grote luifel pennen aan beide zijden er uit gehaald en de luifel dicht gemaakt aan beide zijden. Een goed besluit: minder geklapper en geflapper én nog betere bescherming tegen de regen en wind. Zij raampjes lekker open gelaten. We zijn er prima doorheen gekomen, maar sliepen pas weer rond half 5. Je ligt toch gewoon buiten en dan maakt onweer echt veel lawaai, om over regen op een tent maar te zwijgen.

Rond 10.00 uur weer wakker, nog steeds regen. AccuWeather geeft erg wisselend weer, hoewel bijna alle onweer en regen zuidelijk langs de camping scheert. In alle Baltische Staten veel regen, wind en onweer. En als we naar de radarbeelden kijken zien we dat we op ongeveer het beste plekje zitten. Zullen we blijven? Nog even uitrusten, lekkere strandwandeling maken, op tijd naar bed en morgen op tijd naar Riga?

Alle varianten en opties in combinatie met weersvoorspellingen weer op een rijtje gezet en besluit genomen rond 11.15 uur - we blijven. Ik kleed me aan en loop naar de receptie en boek een nachtje bij. Daarna Peppie opgehaald en aan de wandel. Farid en Feline blijven lekker liggen.

De overburen hebben net met moeite hun campers uit de modder weten te krijgen. Gelukkig hebben we, bewust met de weerswaarschuwingen in ons achterhoofd, de auto zó neergezet dat we niet in een kuil

staan én op het iets hogere deel van de camping. Wij hebben geen last van modder of water.

Na de heerlijke wandeling met Pepper uitgebreid aan de brunch/lunch - tostis met roerei er naast. Jammie.

Heerlijk in de zon zitten, het waait nog steeds behoorlijk, maar het blijft wel.droog. 'Met 19 tot 20° is het heerlijk aangenaam. Voor ons hoeft het niet warmer. 's Middags een heerlijke strandwandeling: dat kennen we niet meer in Nederland: gewoon een strandwandeling van bijna 45 minuten en serieus geen mensen tegen komen. Heerlijk!!!

Samen met Feline spaghetti maken, heerlijk in de zon gegeten, spelletjes en daarna snel naar zee voor de laatste, fabelachtige zonsondergang. Daar grossieren ze in Scandinavië en de Baltische Staten echt in: dagelijks fabelachtige zonsondergangen en zonsopkomsten. Om nooit genoeg van te krijgen.

En dan lekker op tijd te bed.

Morgen: Riga en dan door naar Litouwen.

Locatie:

Milleri

35C Pērnavas iela

4033 Salacgrīva

Latvia

• 11 Augustus 2024 - 23:16

Joop:

Jurmala? Schijnt de badplaats van de Baltische staten te zijn. Ligt vlak bij Riga.