Zomer in Zweden - a room with a view - Reisverslag uit Mönsterås, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu Zomer in Zweden - a room with a view - Reisverslag uit Mönsterås, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu

Zomer in Zweden - a room with a view

Door: Brigitta

Blijf op de hoogte en volg Brigitta

27 Juli 2024 | Zweden, Mönsterås

Wederom slapen we allemaal een gat in de dag. We blijken zo veel moeier te zijn dan we dachten/denken.

We worden wakker in een heerlijk zonnetje. Het heeft vannacht, zoals voorspeld, geregend - de kleine tarp hebben we niet voor niets op gezet. Hij staat nog als een huis en alles is keurig droog gebleven. De douches zijn heerlijk en zonder muntjes/tijdsbesparing. Wat gaan we doen vandaag? We besluiten helemaal niets te doen vandaag. Beetje vissen, beetje wandelen, ijsje halen, en weer slapen en in de zon zitten - het is 25°. We laten de tarp staan, nu tegen de zon als schaduwplek.

De camping is heerlijk leeg. We denken ook nog te gaan kanoën, maar uiteindelijk komt het er niet van.

De hele middag rijdt de plaatselijke jeugd in hun begrensde auto's langs de camping: raampjes open en muziek op 10. En die begrensde auto's zijn apart: een gewone personen auto - vaak een Volvo station maar in dit geval ook een Ford pick-up bv- die begrensd zijn en niet verder (en harder) kunnen dan de 2de versnelling - max 45 km. Een grote gevarendriehoek achterop en gaan. Je komt ze overal in Zweden tegen. Als je het eenmaal weet heel grappig. De eerste keer snap je dr niks van.

'S Avonds weer heerlijke worstjes op de BBQ en de rest ook weer vanouds op open vuur gekookt. Lekker én leuk en niet verleerd. Een wijntje onder een prachtig rode avondlucht en uiteindelijk duiken we op tijd de tent in vanwege de muggen.

Morgen richting Stockholm. De vraag is even camping vlak eronder en maandag naar Stockholm óf morgen naar Stockholm en een camping net boven Stockholm

Het zal waarschijnlijk het eerste worden aangezien het weer - net als iedere vakantie - F1 dag is, en dat moet gekeken worden.

We gaan het allemaal beleven. Ons voornemen van vorig jaar gaat aardig lukken: rustiger aan doen en als het ergens fijn is gewoon blijven.

Oh ja, de terugreis planning heeft ook een ander idee gekregen: wat als we niet via Åland terug gaan naar Zweden en naar huis, maar via Helsinki naar Tallinn (Estland), Letland, Litouwen, Polen en Duitsland weer naar huis..... qua kilometers maakt het niet eens zoveel uit...... we gaan de komende weken het idee maar eens laten bezinken. Het is allemaal Europa, dus het zou moeten kunnen....We hebben de tijd...

Verslag uit: Zweden, Mönsterås

Brigitta

2022 - eindelijk de 2 jaar geleden geplande roadtrip door Scandinavie en de Noordkaap. Maar ook 2023 - we gaan weer naar Noorwegen! En daarna 2024: een rondje Botnische Golf wat uiteindelijke halverwege de reis een rondje Botnische Golf & de Baltische Staten en Polen werd.

Actief sinds 17 Juli 2022