Sommar i Sverige - Reisverslag uit Bro, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu Sommar i Sverige - Reisverslag uit Bro, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu

Sommar i Sverige

Door: Brigitta

Blijf op de hoogte en volg Brigitta

30 Juli 2024 | Zweden, Bro

De reis van vandaag was, zeker volgens de buurman, behoorlijk!! Tussen 10 en 15 meter.

We besloten een dag langer te blijven: 25 °, super mooi strand voor de deur en WIFI.

Zoals meerdere campings in Zweden verloopt de boeking volledig geautomatiseerd. Zonder smartphone met internet verbinding ben je hier niets. Je scant de QR code bij de ingang, ongeacht de tijd dat je aankomt, maakt een account aan en loopt door het menu heen. Online betalen met je creditcard (ook wel een vereiste) en je krijgt direct een code voor de poort én het sanitair. Wil je verlengen? Om 12.00 uur verloopt automatisch je code en vanaf 13.00 uur kan je weer een nieuwe reservering plaatsen (tussen 12 en 13 uur kan er niet gereserveerd worden). Helaas bleek onze plek voor vandaag al door iemand anders geboekt. Dus een andere plek - nu zonder elektra (dat doet het gewoon altijd, dus tot dat de nieuwe mensen er waren gewoon onze apparaten lekker laten laden) precies tegenover de oorspronkelijke plek. De plek waar Farid al de hele ochtend zit omdat daar het WIFI bereik goed is. Zonnepaneel aan de koelbox en weer heerlijk ontspannen in de schaduw én zon.

Deze camping heeft toegang tot een heerlijk strand. Maar eerst een uitgebreide brunch. Daarna met z'n 2tjes ( Feline en ik) vamos a la playa - waar het hele plaatselijke dorp ook zit. Duikstelling, waterspeeltoestellen, alles keurig door de gemeente verzorgd. Heerlijk gezwommen en heerlijk in de Zweedse zon. Die is heerlijk: staat niet zo hoog en brand dus veel minder hard. Heerlijk!!

Tegen half 5 gaan we weer terug naar de camping. Farid geniet van een dagje Olympische Spelen kijken (Wifi!). Chippie, wijntje, de zon zakt langzaam weg. Van alle resten verse groente en de restanten Worst maak ik een heerlijke curry met komkommer salade.

Na het eten krijgt Farid les van Feline: wat is "in"op dit moment. En niet zoals nu, je gedragen als iemand van 70 en vooral denken en blijven hangen in vroeger. De discussie over schoenen is bijna hilarisch.

Na de afwas heerlijk douche, want ook die zijn top. Het moet gezegd voor om en nabij de €27,00 zit je hier echt fantastisch - 30 minuten vanaf Stockholm.

Om 22.00 uur de daktent in. Ik waag me niet meer zo aan lang buiten zitten. Ik heb inmiddels alle records verbroken: alleen al op mijn onderbenen heb ik 67 muggenbulten. Believe me, dat jeukt. Ze zijn dan ook bijna alle 67 open gekrabt - dat werkt. Ik lijk alleen wel een soort diabetes patiënt. En dan moet het echte muggengebied nog komen [e-1f648][e-1f648][e-1f648]

Daar is dan doorgaans ook het echte beste gif te koop, het enige dat echt werkt. Voor nu: gewoon open krabben. En koud water werkt ook heerlijk.

Locatie: Björknäs Camping

197 91 Bro