Stockholm in zicht!! - Reisverslag uit Järna, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu Stockholm in zicht!! - Reisverslag uit Järna, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu

Stockholm in zicht!!

Door: Brigitta

Blijf op de hoogte en volg Brigitta

28 Juli 2024 | Zweden, Järna

45 km onder Stockholm hebben we een heerlijke camping gevonden: morgen naar Stockholm - er moet " Stockholm style" geshopt worden. Voor diegenen die niet weten wat de Stockholm syle is: even googlen en op afbeeldingen klikken ;-).

Vandaag feitelijk een saaie dag. Enorm druk op de weg, zelfs file. En deveerlijkheid gebied te zeggen: zo een enerverende omgeving zien we niet aan ons voorbij trekken. Vooral veel van hetzelfde, landbouw, bomen, wat rotspartijen en heel veel campers en caravans. Je moet er van houden (Wij niet). En we zijn natuurlijk ooit verkeerd gestart: bij Noorwegen. Maar, we hebben goede hoop dat na Stockholm de wereld anders en vooral rustiger wordt.

Wel zie ik eindelijk, na 2 jaar ze steeds gehoord te hebben, kraanvogels in de velden staan. We zien veel doodgereden veelvraten, veel eland waarschuwingsborden en reeën. Ook op de camping (en een haas).

Onder weg plenst het onverwacht nog van de regen. Maar we zeilen er uiteindelijk mooi doorheen. Een paar spettertjes op de camping, maar daarna wordt het blauwe lucht en zon. Precies om 15.00 uur rijden we de camping op. Hij heeft geen WiFi- maar er is weinig keuze zo vlakbij Stockholm. Dan maar F1 kijken via de 5G.

Ondertussen bouwen Feline en ik alles even snel op. Ik wandel samen met Feline over de onwaarschijnlijk grote (en lege) camping. Het is een werkgelegenheidsproject van de gemeente. Super slim. Er werken dan ook alleen maar jonge mensen. Alles ziet er gedateerd uit. Maar het is super schoon en alles werkt.

Na de F1 lekker frisbeeen- Pepper doet mee.

Ondertussen koken en daarna wat voorbereidend werk voor het bezoek aan Stockholm - Het gaat niet goedkoop worden. Alleen al de parkeertarieven [e-1f648]. Maar je, Stockholm style....

Heerlijk gedouched (super goed en zonder muntjes dus haren wassen) en daarna op tijd, met een schitterende avondlucht, weer ons heerlijke bed in.

Locatie:

Farstanäs Camping

14 Farsta

153 91 Järna

Sweden

Brigitta

2022 - eindelijk de 2 jaar geleden geplande roadtrip door Scandinavie en de Noordkaap. Maar ook 2023 - we gaan weer naar Noorwegen! En daarna 2024: een rondje Botnische Golf wat uiteindelijke halverwege de reis een rondje Botnische Golf & de Baltische Staten en Polen werd.

Actief sinds 17 Juli 2022