ZZ Zuid Zweden - Reisverslag uit Ystad, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu ZZ Zuid Zweden - Reisverslag uit Ystad, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu

ZZ Zuid Zweden

Door: Brigitta

Blijf op de hoogte en volg Brigitta

24 Juli 2024 | Zweden, Ystad

Zuidelijker in Zweden gaan we niet geraken, gewoon om het feit dat er niet veel meer Zweden is in het Zuiden. Veel graanvelden, boerderijen en weer gewoon 2baans snelwegen - die waren we even vergeten.

Na een winderige maar heerlijke nacht wakker geworden in één mooi zonnetje in bijna Hollandse wolkenluchten. De zee lijkt geen zee, maar meer een meer - nauwelijks eb en vloed. Vannacht was het even windstil en klotsten de golven heerlijk op de strand, voor de rest staat er een heerlijk bries.

Ontbijt in de zon én uit de wind. Rustig wakker worden. Rond 12.30 uur rijden we weg richting Storebælt en Øresundbrug. Op papier lijkt het altijd een klein stuk, toch is het weer zeker 3 uur rijden voordat we de imposante bouwwerken gepasseerd zijn. Inmiddels de 5de keer, het blijft mooi. Ook nu weer geluk met mooi weer.

Na de Øresundbrug nu rechtsaf, het zuiden in richting Ystad. Wildkamperen zit er hier niet in: open vlakten, graanvelden, veel eigen terreinen. De (enorme) campings langs de kust staan, zoals verwacht, vol. We vinden net voorbij Ystad een kleine mooie camping: Frederiksberg.

Aanvankelijk willen we eerst Ystad in, maar Farid is te moe. We besluiten d3 camping op te gaan. Morgen wat rond kijken en waarschijnlijk een dagje, als er nog plek is, op deze camping.

Locatie:

Frederiksberg's Kusgård Camping, 289 Östra Sandskogsvägen

271 98 Ystad

• 25 Juli 2024 - 06:50

Sandra :

Het begint zo onderhand een zomer ritueel te worden, de ochtend beginnen met een kop koffie en het reisverslag doornemen [e-1f600] Fijn dat jullie zo heerlijk genieten!

• 25 Juli 2024 - 10:33

Bianca:

Fijne dag lieverds!!!

Brigitta

2022 - eindelijk de 2 jaar geleden geplande roadtrip door Scandinavie en de Noordkaap. Maar ook 2023 - we gaan weer naar Noorwegen! En daarna 2024: een rondje Botnische Golf wat uiteindelijke halverwege de reis een rondje Botnische Golf & de Baltische Staten en Polen werd.

Actief sinds 17 Juli 2022