Langzaam komt het Scandinavië gevoel - Reisverslag uit Mönsterås, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu Langzaam komt het Scandinavië gevoel - Reisverslag uit Mönsterås, Zweden van Brigitta Boonacker - WaarBenJij.nu

Langzaam komt het Scandinavië gevoel

Door: Brigitta

Blijf op de hoogte en volg Brigitta

26 Juli 2024 | Zweden, Mönsterås

Langzaamaan komt het Scandinavië gevoel. De afgelopen dagen waren leuk, bij tijds ook mooi. Maar ja het blijft erg veel landbouw - vooral graan - wat golvende landschappen, lekker strand, e-norm veel campers op grote campings (die gelukkig altijd vol staan - de kleinere hebben plek zat). Maar het echte Scandinavië gevoel was er niet. Tot vandaag. De eerste eland gevarenbord, overigens ook voor het eerst zon bord gez I en met een wild zwijn en een met een fazant met jongen. Wildlife Zuid Zweden zullen we maar zeggen.

Eerst riant (uit)geslapen en heerlijk ontbeten, voor het eerst weer met polarbröd (wat is dat toch lekker) met de beste aardbeienjam van de wereld. Mjam mjam mjam. In een heerlijk zonnetje waren alle buren ineens verdwenen - tegen 12.00 uur wij. Doel vandaag was de omgeving Kalmar, eventueel Öland. Kalmar ligt in Smäland - maar dan zonder ballenbak ;-). De vraag is nog even of we de brug naar het toeristische Ŏland nemen.

Na 2 uurtjes rijden laten we in Karlshamn ons een BigMac menu lekker smaken. Bezoekje aan de Lidl (de ICA supermarket iis toch fijner) en

door. We besluiten Öland over te slaan, te druk en door te rijden voorbij Kalmar. De mooie scherenkust geeft zóveel mooie overnachtings plekken.

De weerapp geeft voor vanavond, vannacht en morgenochtend regen. Daarna wordt 't warm en vooral droog. Een camping is met regen wel fijn: goede ruimte om een tarp bij te zetten. We pinnen op een camping op Orknö. Het barst er van de eilandjes maar bv ook zeearenden. Rijdend naar de gepinde camping passeren we een heel mooie camping. Uiteindelijk zullen we daar belanden. De gezinde camping stond ramvol hutje mutje met wit camper geweld. Terug naar de First Camping waar helemaal achterop het terrein een top plekje vinden: uitzicht op de Oostzee. We zetten de kleine tarp op: laat die regen maar komen. Daarna bellen met Liesan en Jaylee. Die laatste snapt helemaal niets van dat video bellen.

Feline lekker in de daktent filmpje kijken, wij onder de tarp met een formidabel uitzicht en rust/stilte. Het begint op ons bekende Scandinavië gevoel te lijken. De regen valt ontzettend mee. Wat spettertjes maar dat is het wel tot nu toe.

We zien morgen wel weer wat we doen. Weer een stukje verder richting Stockholm? Blijven? Eerst maar es kijken wat het weer doet. Ondertussen staan we op een verdomd mooi plekje (wel jammer dat de buren snurken [e-1f923][e-1f923])

Locatie: First Camping, Oknö

• 27 Juli 2024 - 08:05

Aleida :

Altijd fijn om in gedachten mee te reizen!!!!!